Maximaal resultaat met conversie optimalisatie

Wel veel bezoekers maar geen conversies?

Heeft uw website een sterke en goede positie in Google of goedlopende advertenties en hierdoor veel websiteverkeer maar geen conversies? Dan is uw website waarschijnlijk niet geoptimaliseerd voor het plegen van een conversie. Wanneer er wel veel verkeer is op een website en de bezoekers wel enige tijd op de website rondkijken maar geen conversie plegen zijn er duidelijk drempels aanwezig. De inzet van conversie optimalisatie gaat verder dan zoekmachine marketing. Er wordt verder gekeken dan de eisen van een zoekmachine. Er wordt gekeken naar het gebruiksgemak van een website. De bezoeker wordt gestuurd naar de plek waar een conversie gepleegd kan worden. Conversie optimalisatie neemt de drempels weg waardoor huidige bezoekers nu nog geen conversie plegen.

 

Conversie optimalisatie uitgelegd

Wanneer conversies uitblijven en een website niet gebruiksvriendelijk is biedt conversie optimalisatie een oplossing. Maar wat is conversie optimalisatie nou precies? Bij conversie optimalisatie wordt de website aangepast om het conversiepercentage te verhogen. Dit is het percentage van de totale bezoekers die uiteindelijk een conversie plegen. Dit percentage wordt verhoogd door de website aan te passen aan het gedrag van de gebruiker. Hierdoor wordt het mogelijk het gedrag te sturen door bijvoorbeeld call-to-action aan een pagina toe te voegen. Binnen conversie optimalisatie zijn testen en statistieken van groot belang. Tijdens een test wordt de onder andere gebruiksvriendelijkheid getest. Op deze manier kun je er achter komen welke pagina het beste werkt voor de bezoeker. Door de inzet van conversie optimalisatie worden eventuele drempels weggehaald waardoor bezoekers eerder een conversie plegen.

 

Conversie optimalisatie uitbesteden is een slimme zet

Bij veel bedrijven is de website iets wat vaak blijft liggen. De aandacht gaat naar de inzet van bijvoorbeeld zoekmachine marketing. Aan conversie optimalisatie wordt vaak niet gedacht. Uw website heeft daarom waarschijnlijk knelpunten waardoor conversies uitblijven. Conversie optimalisatie uitbesteden is een slimme zet voor bedrijven die het aantal conversies op de website willen verhogen. Een specialist heeft toegang tot de juiste tools waarmee diepgaande tests uitgevoerd kunnen worden om zo het maximale resultaat te kunnen behalen.